بهترین راه های به دام انداختن مارمولک

وجود مارمولک در خانه باعث ناراحتی و عصبانی شدن افراد ساکن در خانه می شود. تمام چیزی که فکر این افراد را مشغول می کند این است که چگونه از دست این خزنده چندشناک و خطرات ناشی از آن راحت شوند. راه های خلاقانه زیادی برای خلاصی از مارمولک وجود دارد.

بهترین راه ها برای به دام انداختن مارمولک ها:

استفاده از چسب

استفاده از تله چسبی یکی از آسان ترین راه ها برای به دام انداختن و کشتن مارمولک است. اما یکی از مشکلات استفاده از این تله این است که زمان زیادی طول می کشد تا مارمولکی که در چسب به دام افتاده، از گرسنگی و تشنگی بمیرد.

برای همین استفاده کردن از این روش بی رحمانه است در حالی که که مارمولک تقریباً آسیب و خطری به همراه ندارد. معمولاً دلیل اصلی از بین بردن مارمولک ها به خاطر ظاهر ترسناک آن ها است که باعث می شود افراد زیادی برای از بین بردن آن ها از راه های مختلف استفاده کنند.

مارمولک ها چه در حال کمین کردن پشت اتصالات برق یا چراغ ها دیده شوند، چه در حال دویدن در اطراف آشپزخانه و یا حتی باغ ها، معمولاً مورد استقبال قرار نمی گیرند و تمایل اکثر مردم این است که از شر این موجودات به زودی خلاص شوند. اما این دقیقاً قسمت دشوار قضیه است، خلاص شدن از شر مارمولک ها با توجه به اینکه سریع هستند کار خیلی ساده ای نیست، اما به این معنا نیست که آن ها اصلا به دام نمی افتند. در این مقاله می آموزید که چگونه به طور مؤثر مارمولک ها را به دام بیندازید.

روش های مختلف ساخت تله برای به دام انداختن مارمولک

گرفتن مارمولک قطعاً کار دشواری است زیرا آن ها بسیار سریع بوده و در پیدا کردن مکان های مخفی در خانه عالی هستند اما با کمی صبوری آن ها قطعاً می توانند به دام بیفتند. مهم ترین چیزی که باید به خاطر سپرد این است که برای گرفتن آن ها باید بسیار آرام بود و صبر کرد.

1. استفاده از چوب یا ساچوک

استفاده از این روش ممکن است چالش برانگیز به نظر برسد اما به عنوان یک روش پر کاربرد، مؤثر و شناخته شده است.

با استفاده از یک چوب و نخ می توان مارمولک ها را به دام انداخت

با استفاده از ساچوک می توانید به راحتی و بدون نزدیک شدن به مارمولک ها، آن ها را به دام بیندازید اما اگر این وسیله را ندارید با امکانات کمی می توانید وسیله مشابه آن را ساخته و مارمولک ها را به دام بیندازید.

وسایلی که برای ساخت این تله به آن احتیاج دارید:

  • چوبی به طول یک متر
  • نخ دندان

یک چوب دستی تهیه کنید (می تواند از جنس چوب یا فلز باشد) که درازای آن حداقل به یک متر برسد. سپس هر نخ محکمی مثل نخ دندان را به طول چوب و حتی کمی بلندتر از آن، اندازه گیری کنید. نخ را به یک سر چوب گره بزنید. آن را به یک حلقه و یا تور تبدیل کنید. اکنون با استفاده از این دام می توانید مارمولک ها را بگیرید.

روش انجام کار:

با حرکات بسیار آهسته به مارمولک نزدیک شوید. این نزدیک شدن به مارمولک یکی از شگردهای به دام انداختن مارمولک با استفاده از این وسیله است. به این دلیل که مارمولک بیشتر به شما توجه می کند تا به چوبی که در دست گرفته اید.

به آرامی حلقه یا ساچوک را روی از سر مارمولک عبور داده و آن را به قسمت شکمی بیاورید. هنگامی که به دام افتاد به آرامی مارمولک را با استفاده از تله از قسمت شکمش نگه دارید (نه با سر یا دم یا اندامی مانند دست و پا) این باعث بی حرکت شدن مارمولک می شود. سپس آن را از بین ببرید و یا در محیطی دور از خانه، رها کنید.

2. استفاده از تله موش

استفاده از تله موش، یکی از موثرترین و آسان ترین راه ها برای گرفتن مارمولک در خانه است.

وسایلی که برای این تله به آن احتیاج دارید:

  • تله موش
  • طعمه

می توان از تله موش، برای کشتن مارمولک نیز استفاده کرد

روش انجام کار:

می توانید از انواع تله هایی که برای موش ها مورد استفاده قرار می گیرد، برای به دام انداختن مارمولک ها نیز استفاده کنید. طعمه ای که در آن قرار می دهید باید به صورتی باشد که مارمولک ها به سرعت به آن جذب شوند. مواردی مثل حشرات، کرم و جیرجیرک موارد مناسبی هستند. در صورتی که دسترسی به این حشرات برایتان سخت است می توانید از تکه های کوچک میوه هایی نظیر طالبی یا انبه نیز استفاده کنید. پس از این، منتظر به دام افتادن مارمولک باشید تا در اسرع وقت آن ها را از بین ببرید.

3. استفاده از حوله

وسایلی که برای این تله به آن احتیاج دارید:

  • حوله

روش انجام کار:

هنگامی که مارمولک را روی زمین دیدید حوله را روی آن بیاندازید. حوله روی سر مارمولک باعث بی تحرک شدن مارمولک می شود.

هنگامی که بی حرکت شد شما می توانید به آرامی دستتان را دور حوله قرار دهید و به آهستگی آن را بلند کنید. با استفاده از دیگر دست تان زیر حوله را جمع کنید و آن را برگردانید تا مانع از فرار مارمولک شوید. می توانید مارمولک را در محیط بیرون از خانه و در فاصله ای دور رهایش کنید و یا آن را بکشید.

4. استفاده کردن از طعمه و ظروف شفاف

چیزهایی که برای ساخت این تله به آن نیاز دارید عبارتند از:

  • ظرف پلاستیکی یا شیشه ای
  • حشره به عنوان طعمه یا استفاده از طعمه های دیگر

 به دام انداختن مارمولک، با استفاده از بطری آب معدنی و طعمه

روش انجام کار:

طعمه را داخل جعبه ی پلاستیکی یا شیشه ای قرار دهید و ظرف را در جایی قرار دهید که معمولاً مارمولک ها در آن مکان، دیده می شوند.

قرار دادن طعمه زنده مثل جیرجیرک یا مگس باعث جلب توجه بیشتری می شود اما همیشه استفاده از طعمه زنده امکان پذیر نیست. شما می توانید از حشرات مرده یا تکه های میوه استفاده کنید. هنگامی که مارمولک وارد شیشه و یا ظرف مورد نظر شما شود، درب آن بسته می شود و مارمولک نمی تواند از آن فرار کند.

5. استفاده از فنجان و ورقه کاغذ

اگر می خواهید مارمولکی را که روی سطح صاف و افقی قرار دارد در دام بیاندازید، سادگی استفاده از این روش شما را شگفت زده می کند.

چیزهایی که احتیاج دارید:

  • فنجان های فومی یک بار مصرف
  • ورقه ی کاغذ

روش انجام کار:

از کنار یا رو به رو به آرامی به مارمولک نزدیک شوید. هنگامی که به آن به اندازه کافی نزدیک شدید به آرامی فنجان را روی مارمولک قرار دهید به گونه ای که نتواند از دام شما فرار کند. سپس ورق کاغذ را زیر فنجان بچسبانید تا راه خروجی تله را مسدود کنید.

6. استفاده از لامپ

آیا می دانستید که مارمولک ها به آسانی به نور ساطع شده از لامپ جذب می شوند؟ در اینجا نحوه استفاده از لامپ برای گرفتن مارمولک آورده شده است، این روش زمانی بهترین کارایی خود را دارد که در شب مورد استفاده قرار بگیرد.

مارمولک ها به نور و گرمای ناشی از لامپ جذب می شوند

چیزهایی که احتیاج دارید:

  • لامپ کم مصرف
  • حوله، فنجان یا ورقه کاغذی

روش انجام کار:

چراغ های داخل اتاق را خاموش کنید و یک لامپ روی زمین قرار دهید، روشنایی آن را روی کمترین درجه تنظیم کنید.

برای گرفتن مارمولک با یک حوله یا یک فنجان و کاغذ آماده باشید، اطمینان حاصل کنید که کمی دورتر از لامپ ایستاده اید.

در این روش مارمولک از دو طریق ممکن است به تله بیفتد.

یک. نور و گرمای لامپ باعث جذب حشرات می شود و همین حشرات نیز به عنوان طعمه برای جذب مارمولک عمل می کنند.

دو. گرما و نور ساطع شده از لامپ باعث جذب شدن مارمولک می شود و آن را به سمت تله می کشاند.

هنگامی که مارمولک در موقعیت مورد نظر شما باشد و به سمت لامپ جذب شده باشد می توانید از هر یک از روش ها استفاده کنید و یک حوله، فنجان و یا کاغذ را روی آن قرار دهید و سپس آن را به آرامی بردارید.

7. دستمال توالت و جوراب

وسایلی که برای ساخت تله به آن نیاز دارید:

  • رول کاغذی و محکم دستمال توالت
  • جوراب یا وسیله ای شبیه آن با یک انتهای باز و بسته
  • حشره یا طعمه میوه ای
  • چسب نواری
  • نخ

روش انجام کار:

مارمولک ها معمولاً روی دیوار ها دیده می شوند به همین خاطر قرار دادن تله در کنار دیوار، منجر به کسب بهترین نتیجه می شود.

مارمولک ها به طور معمول روی دیوارها رفت و آمد می کنند

با کمک یک نخ، جوراب را به انتهای رول دستمال توالت خالی متصل کنید. به طوری که مارمولک از میان رول عبور کرده و به داخل جوراب بیفتد.

این تله را با استفاده از چسب بر روی دیوار بچسبانید و محکم کنید. بهتر است رول را به صورت عمودی بچسبانید به طوری که جوراب حالت آویزان داشته باشد.

در صورت نیاز  و برای جذب سریع تر مارمولک می توانید مقداری طعمه داخل رول دستمال توالت قرار دهید.

هنگامی که مارمولک به داخل رول دستمال توالت برود به راحتی داخل جوراب می افتد و راه بازگشت را نیز پیدا نمی کند.

وقتی مارمولک در داخل پوشش جوراب بیفتد برای فرار کردن با مشکل روبه رو خواهد شد. زیرا  راه رفتن روی سطح پارچه برای مارمولک بسیار دشوار است.

8. ساخت تله با جعبه مقوایی

چیزهایی که احتیاج دارید:

  • جعبه مقوایی
  • پوشش پلاستیکی
  • حشره یا طعمه میوه ای

روش انجام کار:

یک جعبه مقوایی بردارید و آن را با پوشش پلاستیکی بپوشانید. با کمک یک نخ یا نوار چسب، آن ها را از داخل به هم محکم کنید.

سپس برشی به اندازه 10 تا 12 سانتیمتر در مرکز پلاستیک ایجاد کنید اطمینان حاصل کنید که شکاف زیاد بزرگ نباشد. پس از آن طعمه ای را به داخواه روی شکاف ایجاد شده قرار دهید.

وقتی مارمولک متوجه طعمه شود،روی شکاف حرکت خواهد کرد و داخل آن می افتد اما به دلیل کوچک و باریک بودن آن و همچنین اینکه در مرکز تله ایجاد شده است توانایی خارج شدن از جعبه یا همان تله را نخواهد داشت.

در حالی که همه این روش ها می توانند موفق باشند اگر مطمئن نیستید که آن ها را درست انجام می دهید همیشه بهتر است به دنبال کمک یک فرد حرفه ای و یا استفاده از سموم تخصصی برای دفع و کشتن مارمولک ها باشید.

  

 

 

فروش سم برای کشتن مارمولک

نحوه خرید سم مارمولک را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید