رنگارنگ ترین مارمولک های جهان

از نظر برخی افراد ممکن است کلمات مارمولک و رنگارنگ را نتوان کنار هم قرار داد، زیرا بسیاری از مارمولک هایی که در خانه می بینیم ظاهری زشت و زننده با پوست هایی به رنگ خاک و یا ترکیبی از سیاه و سفید هستند. اما صدها نوع مارمولک وجود دارد که بسیار زیبا بوده و بدنشان پر از رنگ ها و طرح های زیبا است و برای نمایش دادن بسیار زیبا به نظر می رسند.

برخی از این مارمولک ها به عنوان حیوان خانگی  نگه داری می شوند و حتی برخی از آن ها به دلیل اینکه مورد توجه انسان ها قرار گرفته اند در معرض انقراض قرار دارند. برای بررسی و شناخت چند مورد از مارمولک ها که زیباترین مارمولک های جهان نام گرفته اند با ما همراه باشید.

لیستی از رنگی ترین مارمولک های جهان

1. گکو سبز

"Elo Handsome" عنوانی است که به یک گکو سبز شگفت انگیز با یک نوار قرمز در کنار صورت آن، داده شده است. این مارمولک بسیار سریع بوده و از این نظر موجودی حیرت انگیز و خیره کننده است. درست مانند نقاشی های کم نظیر، سر آن نارنجی است و تناسب رنگی بسیار زیبایی با رنگ سبز بدنش دارد. علاوه بر این رنگ های مکمل دیگر نیز در قسمت چشم و زیر گلو به چشم می خورد.

2. مارمولک تاجدار آبی

در این تصویر یک مارمولک تاجدار آبی را می بینید که به نظر می رسد برای دوربین ژست گرفته است، شاید قصد جلب توجه دارد.

3. گکوی توکای

این مارمولک به گاز گرفتن علاقه دارد، این گکو تهاجمی یک شیطان کوچک رنگارنگ در لباسی مانند کت و شلوار نارنجی رنگ است، شاید طرح بدن او به عنوان یک هشدار و اعلان خطر باشد، نرهای این گونه که حتی می توانند عقرب ها را بخورند و از ماده ها هم رنگی تر هستند.

4. مارمولک زرد روشن

این نوع مارمولک در هند وجود دارد. رنگ گوست این مارمولک از رنگ های روشن مثل زرد و نارنجی تا رنگ های تیره مانند خاکستری و سیاه را در بر می گیرد. این تصویر دیدنی در کاویرا در ایالت کارناتاکای هند گرفته شده است و کنتراست زیبایی بین ابرهای خاکستری بزرگ و سنگ ها و مارمولک زرد روشن به وجود آمده است.

مارمولک های رنگی

5. مارمولک آگاما

این مارمولک آبی آگاما بیشتر در بیابان های اطراف دریای سرخ یافت می شود. مارمولک های نر آگاما در فصل جفنگیری طیف رنگی زیباتر و چشمگیرتری دارند. به طوری که سر و گاهی اوقات دم آن ها نارنجی روشن می شود. مارمولک های آگاما به رنگ های متفاوتی وجود دارند. برخی آگاماها بدن آبی تیره داشته و سرهایی به رنگ قرمز آجری دارند و بسیار خیره کننده هستند. 

6. گکوی دم آبی

گکوی دم آبی روز زیست با رنگ پوست آبی تیره و نقاط قرمز رنگ روی آن شناخته می شود. این نوع مارمولک عمدتاً با همین رنگ در سراسر دنیا افت می شود. 

7. آگامای صخره ای

صیقلی و ظریف! این مارمولک رنگارنگ، یک آگامای شبه جزیره ای و صخره ای است و در میان انواع مارمولک های آگاما یکی از بهترین رنگ ها را داشته و از زیباترین مارمولک های جهان به شمار می آید.

8. مارمولک باغی شرقی

رنگ این مارمولک های باغی شرقی، ترکیبی از رنگ های روشن است. می توان از این مارمولک برای تبلیغ یک نوشیدنی مانند آب پرتقال نیز استفاده کرد! این مارمولک یکی از انواعی است که می تواند در فصل جفت گیری، رنگ بدن و سر خود را تغییر دهد ، او رنگ های ملایم را با سایه هایی بسیار چشم گیر تغییر می دهد.

9. ایگوانا

ایگواناها انواع مختلفی دارند و به رنگ های مختلفی نیز در طبیعت دیده می شوند. در فصل جفتگیری ترکیب های رنگی زیبایی دارند. برخی گونه های ایگوانا در فصی جفت گیری به رنگ بنفش در می آیند. رنگی که در طبیعت کم نظیر است. برخی نیز به رنگ های قرمز تیره دیده می شوند که باعث شده به اشتباه به آن ها نام هیولای خونخوار نیز داده شود. این نوع ترکیب رنگی بیشتر در مارمولک و ایگواناهای نر دیده می شود.

ایگوانای بنفش در فصل تولید مثل

این مارمولک ها توسط انسان ها شکار می شوند تا در بازار به عنوان حیوانات خانگی به فروش برسند. حتی گاهی تخم های این مارمولک های زیبا و حیرت انگیز توسط انسان ها از میان لانه هایشان برداشته می شوند. رنگ های خیره کننده این ایگوانا ها، موجب دردسر آن ها شده ، زیرا به راحتی در طبیعت توسط انسان ها قابل شناسایی بوده و به راحتی به دام می افتند.

ایگواناها در فصل جفتگیری علاوه بر نمایش رنگ های زیبا، بسیار فعال، چابک و البته عصبی می شوند. حتی فعالیت برخی از آن ها به قدری زیاد می شود که ممکن است با صخره ها، تنه درختان و هر مانع دیگری برخورد کنند و در نهایت در برخی قسمت های بدنشان زخم به وجود می آید.

10. مارمولک طرحدار آبی

بدن این مارمولک ترکیب زیبایی از انواع رنگ های آبی و زرد روشن است. سر این مارمولک زرد بوده و تنه آن به رنگ آبی است. این مارمولک در آمریکای شمالی یافت می شود و یکی از علایق مردم این مناطق به شمار می آید.

11. مارمولک سبز اروپایی

مارمولک سبز اروپایی یک مارمولک تهاجمی است که رفتار تهاجمی آن هیچ چیز از زیباییش کم نمی کند. ترکیب رنگ های سبز و آبی و نقش های خیره کننده، این مارمولک را به یکی از رنگارنگ ترین مارمولک های جهان تبدیل کرده است. رنگ های سبز بدن این مارمولک، به راحتی به آن امکان استتار در جنگل را می دهد.

12. آفتاب پرست

آفتاب پرست ها، یکی از شناخته شده ترین انواع مارمولک هستند. آفتاب پرست ها انواع متفاوتی دارند و به رنگ های مختلفی دیده می شوند. برخی از آن ها سبز بوده و این گونه های مارمولک تنها با سایه های مختلف از یک رنگ بسیار زیبا و شگفت انگیز به نظر می رسند.

آفتاب پرست ها

آفتاب پرست ها از بهترین تغییر رنگ دهنده ها در طبیعت هستند و نوع نر آن بسته به وضعیت احساساتش و محیط می تواند از رنگ سبز روشن به رنگ قرمز زیتونی تیره تغییر کند.

برخی آفتاب پرست ها وجود دارند که طرح پلنگی دارند. در صورتی که یکی از این نوع آفتاب پرست های زیبا و چشمگیر را ببینید هیچوقت آن ها را فراموش نمی کنید. آفتاب پرست های پلنگی نر نسبت به ماده ها، رنگ های بیشتری و پر رنگ تری دارند. آفتاب پرست های نر این گونه، در فصل تولید مثل  جفتگیری برای جلب توجه بیشتر برای ماده ها، بیشترین تغییر رنگ را اعمال می کنند.

13. اژدهای ریش دار:

این مارمولک به دلیل ظاهر خاص خود و دارا بودن گلویی ریش دار، به نام اژدهای ریش دار شناخته می شوند. به طور کلی شکل ظاهری خاص و رنگ های فوق العاده ای که در ترکیب با هم قرار گرفته اند، از این مارمولک یک مارمولک فوق العاده شگفت انگیز ساخته اند. جزئیات زیادی در رنگ آمیزی پوست این گونه از این مارمولک وجود دارد که باعث می شود ساعت ها به آن خیره شوید. این مارمولک ها از گونه های جانوری زیبایی هستند که باید از نابودی زیستگاهشان جلوگیری شود.

تعداد زیادی از مارمولک های زیبایی که در جهان وجود دارند به عنوان حیوان خانگی نیز نگه داری می شوند. اما برخی مارمولک ها نیز وجود دارند که به عنوان آفت وارد خانه های ما شده و می توانند مشکلاتی ایجاد کنند، به هر حال دیدن چنین موجودی با ظاهر چندشناک مارمولک های خانگی یا گکو که ظاهری زننده دارند، روی دیوارهای خانه و یا کتابخانه چندان خوشایند نیست. برای دفع مارمولک ها مزاحم از خانه، می توانید از سموم دفع کننده و کشنده مارمولک به نام لیزارد کیلر استفاده کنید.

 

 

فروش سم برای کشتن مارمولک

نحوه خرید سم مارمولک را در این صفحه میتوانید مطالعه کنید